El BLOC Compromís de Vinalesa, presentarem en el proper plenari una moció perquè l’Entitat Metropolitana de Residus (EMTRE) elimine l’increment de la taxa del fem (TAMER), introduïsca bonificacions a les famílies i prime els municipis que reduïsquen la generació de residus. Cal recordar que un dels motius de la pujada de la taxa de fem, que paguem amb el rebut de l’aigua, respon a la mala gestió de l’Entitat. Un exemple clar són els interessos de demora que acumulen vora 5 milions d’euros. Per motius electorals el PP no va apujar la taxa abans de les eleccions municipals, ara ens tocarà pagar la jugada amb una taxa desorbitada i injusta.

Proposta d’acord inclosa en la moció presentada pel BLOC Compromís de Vinalesa:

1 L’Ajuntament de Vinalesa insta a l’Entitat Metropolitana de Residus (EMTRE) a eliminar l’increment de la Taxa per al Servei Metropolità de Tractament i Eliminació de Residus Urbans (TAMER), aprovat de manera provisional en l’Assemblea de l’Entitat Metropolitana per al Tractament de Residus, el passat dia 5 d’agost.

2 L’Ajuntament de Vinalesa insta a l’Entitat Metropolitana de Residus (EMTRE) a eliminar els interessos de demora de susdita taxa, atés que no poden formar part del cost del servei.< 3 L’Ajuntament de Vinalesa insta a l’Entitat Metropolitana de Residus (EMTRE) a implementar un sistema de bonus malus per al càlcul de la tarifa, segons el qual es primaria els subjectes passius residents en aquells municipis que reduïsquen la generació de RSU per habitant respecte de l’any anterior i, pel contrari, gravaria aquells que n’augmenten la generació per càpita respecte de l’any anterior.

4 L’Ajuntament de Vinalesa insta a l’Entitat Metropolitana de Residus que la taxa establisca trams de bonificacions, destinades a les famílies nombroses i/o que compten amb algun membres amb alguna discapacitat. Igualment, s’han d’atorgar bonificacions en la factura als titulars dels contractes de subministrament quan les persones que convisquen als domicilis acrediten la percepció d’ingressos per davall del salari mínim interprofessional.

5 Que es done trasllat de la present moció a la Confederació d’Associacions de Veïns ( CAVE-COVA)