El passat dijous 29 de desembre se celebrava el darrer plenari de l’any de l’Ajuntament de Vinalesa, el tercer plenari ordinari després de les eleccions de maig on el BLOC Compromís de Vinalesa ens estrenàvem com a grup polític amb representació. A l’ordre del dia s’incloïa una proposta d’acord del nostre grup que fou aprovada per unanimitat de tots els grups polítics. Prèviament però també havíem presentat per registre d’entrada una sèrie de preguntes a l’equip de govern.

Al saló de plenaris comptàrem amb més assistents dels habituals, així com la única intervenció d’un d’aquests assistents (perquè cal recordar que als plenaris ordinaris l’alcalde pot obrir un torn de precs i preguntes als assistents). Així doncs, podem dir que fou un plenari diferent al que a Vinalesa ens tenien acostumats a les darreres legislatures, el que ens alegra i ens empeny a seguir treballant.

Al primer punt de l’ordre del dia, després de l’aprovació de l’acta anterior, estava l’aprovació per part del ple si era el cas de la proposta de dissolució de la mercantil Centre de Dia SL entre l’Ajuntament i la Fundació Pere Bas. En aquest punt l’alcalde reconegué la puntualització que feu el Partido Popular i retirà de l’ordre del dia aquesta aprovació al·legant que es tractava d’una decisió que ja havia pres el patronat de la fundació i per tant no calia repetir. Dir que el nostre grup municipal, representat al Patronat pel regidor Ferran Pardo recolzà la proposta de dissolució de la SL per tal que el Centre de Dia siga gestionat per la Fundació Pere Bas, amb condicions fiscals més favorables.

Pel que fa a la proposta presentada pel BLOC Compromís per tal que els plenaris municipals siguen retransmesos i penjats a la web municipal s’aprovà per unanimitat. El PP i el PSOE apuntaren una sèrie d’objeccions de tipus econòmic i legal. Tot i això, considerem que amb pocs recursos informàtics (una webcam i l’aplicació ustream) es poden resoldre.

Pel que fa a les objeccions de tipus legal que al·legà l’alcalde, cal dir que  els plenaris són públics i l’assistència és lliure per a tots els ciutadans i ciutadanes. El nostre company Xavier preguntà en el torn de paraula oberta per al públic si per al proper plenari ja podia fer-se efectiu aquest acord plenari i la resposta fou positiva, tot i aclarir que abans caldria realitzar un informe per saber com s’anava a dur a terme.

Ens cridà l’atenció les quatre mocions presentades al plenari del PSOE sense la possibilitat que els demès grups municipals les estudiàrem prèviament. Les mocions tractaven sobre el rebuig a la violència masclista (aprovada per unanimitat), sobre l’impost de patrimoni (també aprovada per unanimitat), una petició d’agilització dels pagaments per part de la Generalitat per a l’execució dels programes d’ocupació PAMER i EMCORP (per unanimitat) i una moció en favor de l’escola pública i en contra del decret de la Generalitat en el qual es permet la cessió de sòl públic per a l’explotació de centres d’educació privada (aquest últim aprovat per majoria absoluta amb els vots del PSOE i el nostre). Després d’escoltar amb atenció la lectura de totes elles, decidírem donar suport, prenent el compromís de treballar perquè al nostre poble es facen polítiques en el mateix sentit.