Aprovat l’augment de la taxa tamer el mes de setembre del 2011, l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE) ha posat en marxa una sèrie de serveis, amb els què des de la pròpia Entitat es justifica l’augment de la taxa que paguem amb el rebut de l’aigua. Tot i això, considerem que l’augment ha estat desmesurat  i no respon a la necessitat d’augmentar serveis sinó a la mala gestió de l’Entitat.

El que trobem positiu, és que  dins d’estos nous serveis estiga la possibilitat d’utilitzar qualsevol eco-parc de l’àrea metropolitana. Fins fa poc açò era totalment impossible. De fet, les veïnes i veïns de Vinalesa no podíem fer ús de l’eco-parc de Meliana. Enguany ja podrem fer-ho, i a més en tota l’àrea metropolitana.

En la nostra comarca podrem utilitzar el de Meliana, Alboraia, Albuixech i Puçol. A més també podrem fer ús de l’eco-parc de València i dels d’Alaquàs-Aldaia, Albal, Xirivella, Catarroja, Paiporta-Picanya, Picassent, Sedaví i Silla.