Des del BLOC Compromís creiem que cal introduir vies de participació per tractar els afers municipals. Entenem que la política ha de pendular entre la representativitat i la participació directa del poble. Per això, és necessari que es formalitze una manera de prendre decisions basada en la participació. D’esta manera, podrem obrir canals d’incidència directa del veïnat sobre la política que es desenvolupa al poble més enllà dels períodes electorals.

Per fer-ho possible, proposarem en el proper ple ordinari del mes de desembre, que la regidoria competent, redacte un esborrany de reglament sobre participació ciutadana. Este reglament, per la seua pròpia naturalesa, no hauria de ser el resultat del debat intern del partit de govern o dels de l’oposició. Per això, proposarem que siga l’equip de govern, qui amb el suport tècnic necessari redacte un esborrany inicial a partir del qual, els partits polítics, primer, i les entitats i persones individuals, després, puguem aportar propostes de millora o de canvi.