El dissabte 9 de març es va constituir el Consell General de Compromís. L’òrgan que  decidirà el rumb de Compromís compta amb un representant de cada assamblea local. El Consell General, a més,  s’obrirà a tota la societat permitint la participació dels moviments socials.

Al Consell General de Compromís es marcà una postura política clara en el tema de la reforma de les administracions locals que vol imposar el PP, rebutjant l’atac a l’autonomia dels nostres ajuntaments  i apostant per la proximitat en la prestació dels serveis i un nou model territorial fomentant les comarques com a entitats vertebradores de la realitat social i política del País Valencià.

També es va decidir donar suport a les cooperatives d’energia com alternativa a l’oligopoli de les grans empreses; portar als ajuntaments pràctiques de govern obert i transparència com la gravació dels plens municipals; impulsar una campanya perquè s’analitze el deute públic de la Generalitat Valenciana per destriar el deute legítim de l’il·legítim; continuar reclamant un nou finançament autonòmic que acabe amb amb la injusta situació actual en què continuem rebent menys del que aportem a l’estat; oposar-se a la tècnica del fracking; i reclamar a l’Estat espanyol que assumisca la seua responsabilitat en el conflicte del Sàhara i intervinga perquè el Marroc allibere els presos polítics saharauis.