Al darrer plenari del 18 de desembre es votava una modificació del conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i la Societat Renaixement Musical de Vinalesa. Esta modificació que s’aprovà per majoria absoluta amb el vot en contra del PP, té com a objectiu facilitar a la societat musical l’accés a les ajudes de Conselleria per a les escoles de música integrades a la xarxa pública, sense tocar la quantitat econòmica que l’Ajuntament fa.

L’esforç que la SRM ha fet per tal d’integrar la seua escola de música a dita xarxa pública sembla ser no té el reconeixement del Partido Popular a Vinalesa que proposava reduir l’ajuda municipal. El conveni que regula esta ajuda fou aprovat mesos enrere per unanimitat. Ara, que el que s’ha fet és mantenir la quantitat i modificar alguns conceptes, es troba amb la contra del PP.

Des de Compromís ho tenim clar: ens creem la tasca social i cultural de les societats musicals valencianes, i específicament de les escoles de música. Ha estat el Govern del Botànic el qui ha declarat les bandes de música com a Bé d’Interés Cultural, o ha multiplicat les ajudes públiques a les societats musicals.

Al vídeo del ple podeu vore les intervencions de la portaveu del PP així com del nostre portaveu Víctor Martínez Puchol defensant la modificació del Conveni.