Dissabte un grup de persones es posaren “Mans al riu” amb esta campanya de voluntariat ambiental de la Fundació Limne enfocada a la restauració d’ecosistemes mitjançant la participació ciutadana.

La jornada estava enfocada a prendre consciència de l’impacte que generem els humans en el nostre entorn natural. Una trentena de persones varen recollir unes 10 borses amb aproximadament 20 kilos de fem i deixalles cadascuna. També runes, aparells i xicotets electrodomèstics varen ser retirats per tal que la brigada municipal els replegara més tard.

Les denuncies de brutícia a l’entorn del barranc del Carraixet són una constant no sols a Vinalesa, sinó a tots els pobles de la ribera del barranc. No debades han sigut diverses les reunions que estos ajuntaments hem tingut amb l’autoritat competent en la matèria: la Confederació Hidrogràfica del Xúquer que s’ha desentés sempre d’un problema real i palpable. Que a més a més supossa un risc per a la seguretat en cas d’inundacions.