La regidoria de Sostenibilitat, coordinada pel company Víctor Martínez Puchol, impulsa un Pla d’Eficiència Energètica que contempla la modernització del sistema d’enllumenat públic de vials. En esta primera fase, amb una inversió de 27.087’53 € procedents del Fons d’Inversions Financerament Sostenibles de la Diputació de València, s’ha actuat sobre el sector 4 que afecta els carrers la Pau, del Cano, Roll dels Orts, de la Fila, de l’Anell, la plaça del Mercat, el carrer Músic Agustín Judas, el passeig dels Oficis i un tram de l’Avinguda Sanchis Guarner.

L’objectiu d’este pla és triple. Per una banda es vol reduir el consum i despesa energètica amb la substitució a tecnologia LED. Guanyar amb eficiència a través de noves tecnologies que permeten regular la potència a les hores centrals de la nit; així com combatre la contaminació lumínica amb una tonalitat ambre o “ataronjada”, més respectuosa amb el cel fosc, l’entorn natural i les persones, i una projecció dels fanals cap a la calçada i les voreres per a garantir la visibilitat i la seguretat del trànsit i dels vianants.

La regidoria de Sostenibilitat, Transició Energètica i Horta porta treballant en estes polítiques des de la legislatura passada amb la signatura del Pacte de les Alcaldies, un acord a l’àmbit europeu que pretén la reducció de l’emissió de CO2 dels municipis. Esta actuació ha comptat amb l’assessorament del grup de recerca de la Universitat de València ‘Salvem la Nit’ per a l’estudi de la contaminació lumínica (link).

La regidoria ja té planificada una segona fase que afectarà un segon tram de l’Avinguda Sanchis Guarner, plaça de la Fundació Pere Bas, plaça de l’Ermita i carrers Calvari, Indústria de la Seda, Sant Antoni Abat, Confraria de la Verge del Roser, Verge del Pilar i Metge Alberto Pérez.